När det blir bråttom

advertising candy

Ibland hamnar schemat lite i kläm eller så händer det något oförutsett och plötsligt står man där utan några reklamprodukter. Kanske har man skrivit in fel datum i dagboken och det visar sig att mässan är den här helgen och inte nästa, eller så kommer en kund på ett oplanerat besök utan någon som helst förvarning. Anledningarna är många men alla har vi erfarenhet av tillfällen där det plötsligt blivit riktigt bråttom.

Ett är säkert vid sådana tillfällen och det är att man inte har tid att börja trycka nya reklamvaror! Att göra profilreklam kräver att man tänker igenom vilken produkt man vill använda, hur man skall presentera den, vilket budskap man vill förmedla och var logon skall placeras och det är inget man får klart på bara några timmar.

advertising candyDet är här som reklamgodis är perfekt. Allt som behövs är att man har ett extra lager med goda karameller med företagets logo på och så är det avklarat med en gång. Karameller klarar sig länge och förvarar man dem torrt och lite kyligt kan man ha ett reservlager att tillgå för precis alla oförutsedda tillfällen. För kunden är det däremot djupt imponerande att man är så organiserad och sötsaker är som bekant alltid uppskattade att få i present.

Kostnadsmässigt är det också bra att alltid beställa lite extra då det i långa loppet blir billigare att göra få, större beställningar än många små då man varje gång måste betala fraktkostnader. På så sätt har man ett alldeles utomordentligt och ekonomiskt sätt att alltid vara redo att ha små överraskningar åt sin omgivning. Se därför till att göra lite extra utrymme för de där skräddarsydda godsakerna och i värsta fall, om inget oförutsett inträffar och de börjar närma sig sista dags datumet, kan man alltid dela ut dem medan de fortfarande är färska till kollegorna som säkert blir jätteglada!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *